1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

PROMO 0

promo

PROMO 1

promo

PROMO 2

promo

PROMO 3

promo

Kafom protiv depresije

PDF Štampa El. pošta

Cup-of-CoffeeŽene koje piju dvije ili više kafe dnevno manje su podložne depresiji, pokazalo je istraživanje objavljeno u američkom časopisu Arhive interne medicine, prenosi britanski Bi-Bi-Si (BBC).

Nije jasno zbog čega kafa može da ima takav efekat, ali autori studije vjeruju da kofein može da utiče na hemijske promjene u mozgu jer blokira odredjene hemijske receptore kao što je adenozin, koji ima važnu ulogu u biohemijskim procesima, poput transfera energije, podstiče san i potiskuje uzbudjenje.

Tim medicinske škole sa Harvardskog univerziteta pratio je zdravlje 50.000 medicinskih sestara, u periodu od 1996. do 2006, a takodje je mjerio količinu kafe koju popiju u toku dana.

U tom periodu kod nešto više od 2.600 ispitanica razvila se depresija. Pokazalo se da je veliki broj tih žena pilo veoma malo kafe ili uopšte nije konzumiralo taj napitak.

U poredjenju sa ženama koje su jednom nedeljno ili rjedje pile šoljicu kafe sa kofeinom, one koje su konzumirale dvije do tri šoljice dnevno imale su 15 odsto manji rizik da razviju depresiju. One koje su pile četiri šoljice i više taj rizik su smanjile za 20 odsto. Istraživanje je pokazalo da kafa bez kofeina nije imala isti efekat.

Osobe koje redovno piju kafu rjedje pate od gojaznosti, visokog krvnog pritiska i dijabetesa, takodje je pokazala studija.

(Izvor: Beta)

girl-in-nature

Dodaj komentar


Bezbjednosni kod
Osvježi

Vijesti - Vijesti

PROMO 2

promo

PROMO 3

promo
ray ban wayfarer white sunglasses repair
aldo watches
Buy shoes online india
replica handbags